Praktijkinfo

OVERLEG MET DE TANDARTS

Omdat zowel de tandarts als mondhygiënist bezig zijn met uw mond, is het, voor een optimaal resultaat belangrijk, dat er tussen de tandarts en mondhygiënist wordt overlegd. Dit gebeurt soms telefonisch, maar meestal schriftelijk in de vorm van een rapportage. Wanneer u bezwaar heeft tegen deze rapportage, vragen wij u om dat schriftelijk aan ons door te geven.

OVERLEG MET ANDERE ZORGVERLENERS

Soms kan het noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij problemen met uw algemene gezondheid, dat wij ook contact opneem met andere zorgverleners zoals huisarts of specialist. Een en ander om de behandeling op een zo verantwoord mogelijke wijze te kunnen uitvoeren. Indien u bezwaar heeft tegen dit overleg, vragen wij u om dit schriftelijk aan on door te geven.

LEGITIMATIE EN BSN

Sinds 1 juli 2008 zijn zorgverleners verplicht om hun patiënten te identificeren met behulp van een legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort, identiteitskaart of officieel vreemdelingencertificaat). Wilt u daarom altijd een geldig legitimatiebewijs bij u hebben.

VERZEKERINGEN

De vergoeding is altijd vanuit uw aanvullende tandartsverzekering. Het wordt niet verrekend met uw eigen risico. Het is verstandig om vooraf uw polisvoorwaarden te bekijken. De behandelingen worden 100% vergoed voor kinderen tot 18 jaar.

AFSPRAAK ANNULEREN

LET OP: In geval van verhindering wordt u verzocht ons daarover ten minste 48 uur van te voren te informeren. De gereserveerde tijd kan anders in rekening gebracht worden.

UW NOTA

Het versturen en innen van nota’s hebben wij uitbesteed aan Infomedics.
De eerste keer ontvangt u uw factuur per post en als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u per mail daarnaast informatie over hoe u facturen in het vervolg digitaal in zou kunnen zien en kunnen betalen.

Nadat u een account heeft aangemaakt worden alle rekeningen van de betreffende zorgverlener op uw account geplaatst. Zodra er een nieuwe rekening voor u klaar staat, ontvangt u van Infomedics een e-mail. In uw account kunt u de rekeningen bekijken en betalen. U kunt kiezen voor eenmalige automatische incasso op een door u gekozen datum of u betaalt direct via iDEAL.
Wilt u de rekening ter declaratie opsturen naar uw zorgverzekeraar, dan kunt u deze downloaden en/of printen. Wilt u uw factuur per post blijven ontvangen dan hoeft u niets te doen.

Indien u vragen heeft over de rekening van Infomedics verzoeken wij u niet met ons maar met Infomedics contact op te nemen:
Op veel vragen vindt u op de website van Infomedics al antwoord.

https://www.infomedics.nl/